ازدواج عاقلانه زندگی عاشقانه

اولین راه برای این کار شناخت دو جنس از همه

ازدواج عاقلانه زندگی عاشقانه

اولین راه برای این کار شناخت دو جنس از همه

برای مقابله با عشقی که به اشتباه در دل لانه کرده

 

1-باید عشق دیگری را در دل جای داد و به اعضای خانواده عشق بورزیم.

که علاوه بر کم شدن اون عشق اشتباه باعث میشه محبت ما به اعضای خانواده بیشتر بشه و دستورات اسلام درباره ی محبت به اعضای خانواده رو رعایت کرده باشیم که عبادتی بسیار مهم است

2-مبارزه با تخیلات:

چیزی که آتش عشق را شعله ورتر میکند تخیلاتی هستش که عاشق نسبت به معشوق دارد،هر چه این تخیلات بیشتر باشه مبارزه باهاش سخت تره.

با توکل بر ائمه میشه جلوی این تخیلات رو راحت تر گرفت

هر چیزی که مارو به یاد طرف مقابل میندازه از بین ببریم.

نکته:اگر نمیشه بعضی از این آثار رو نابود کرد مثل:دانشگاه رفتن،محل زندگی،محل کار و... یا اینکه کمترشون کرد.

پس اگر از هر 10 گزینه 2 یا 3 مورد که باعث یاد آوری طرف میشه رو هم نابود کنیداون تفکرات و خیالات درباره ی اون شخص کمتر میشه.

نکته:وققتون رو خوب با یک کاری مشغول کنید تا فکرتون پرت بشه.

نکته:اگر دیر بخواب میرید مثلا نیم ساعت طول میکشه ،حتما خودتون رو خسته کنید که وقتی میخواید بخوابید زود بخواب برید.

تذکر بسیار مهم:کارهایی که میکنید ابتدا اینکه به یاد داشته باشید که نابود کردن این چیزا بدون جا دادن یک عشق دیگه مثل خانواده در دل فایده ای نداره و حتی بدتر میکنه و جای خالیه اون جسم یا هر چیزه دیگه بیشتر در شما تخیل ایجاد میکنه.

نکته:وقتی که دارید این چیزهارو نابود میکنید به یاد داشته باشید سلبی نباشه و کار رو به سبب همون کار انجام بدید.

نکته: دلتون رو به خدا بسپارید تا از بین بردن این عشق راحت بشه.

3-قطع ارتباط:

 

نکته:نم نم قطع نکنید یهو قطع کنید. مثال:

اگر شما قبلا هر روز میدیدید طرف رو بعد بخواید کم کم قطع کنید مثلا هفته ای یک بار و بعد ماهی یکبار و... توی این مدت که نمیبینیدش مدام در فکرتون دیدنش در دفعه ی بعد میاد سراغتون که خیلی خیلی بدتره.

شما می خواید قطع کنید ولی طرف مقابل نمیخواد :

سیم کارتتون رو عوض کنید

ایمیلتون رو عوض کنید

و هر چیزی که یک راه ارتباطی هست قطع کنید.

نکته:1-از خدا بخواید که خدایا یک خطر جدی دلم رو تهدید کرده من که دارم از تو میخوام به من کمک کن.

2-پای یک بزرگتر رو وسط بکشید .پدر،مادر،مشاور ،استادو یا هر کسی که بتونه درست برخورد کنه.اگر پدر و مادر بفهمند هم باعث آسیب بشه آسیبش کمتر از موندن این عشق اشتباه در دل هست

4-بیشتر شدن رابطه با خدا:

حضرت محمد 4 راهکار را پشت سر هم آوردند:خدا به حضرت محمد در این رابطه می فرمایند:یا محمد محبت من واجبه به کسی که به خاطر من محبت می کنه ، محبت من واجبه به اون کسی که به خاطر من با بقیه مهربونی می کنند ،محبتم رو واجب کردم به کسی که رابطه برقرار میکنه به خاطر من ،محبت من واجبه به کسی که به من توکل کنه.

نظرات 2 + ارسال نظر
najla چهارشنبه 20 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:36

مرسی آرش جون مطلب خیلی خوبی بود
امیدوارم کسی مجبور نشه که عشقشو فراموش کنه

یلدا یکشنبه 24 دی‌ماه سال 1391 ساعت 08:53

خب وقتی موقع حرف زدن با بقیه یا صداکردن بقیه یاد حرفای عشقم میفتم چطور یا راهکارای تو میتونم فراموشش کنم؟؟؟؟

سلام
خوب برای این ترتیبی گفتم (یعنی این بزرگواران)چون اگر بدون ایجاد یک عشق بزرگتر مثل خدا بخواید راهکارهارو انجام بدید برعکس بیشتر جای خالی اون شخص در ذهن شما باقی میمونه
شما میدونم سخته البته خیلی سخته ولی اگر واقعا بخواید و از معصومین و خدا کمک بخواید خیلی براتون راحت میشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد