ازدواج عاقلانه زندگی عاشقانه

اولین راه برای این کار شناخت دو جنس از همه

ازدواج عاقلانه زندگی عاشقانه

اولین راه برای این کار شناخت دو جنس از همه

چطور عاشق همسرمان بمانیم؟

http://otagh-khab.ir/wp-content/uploads/0880.gif

۱- همسرتان را عزیز کنید، به شوهرتان احترام بگذارید

هسته اصلی نیاز احساسی خانم ها عزیز شدن است. این مسوولیت شماره یک همه شوهرها است.

معنی آن این است که باید کاری کنید که همسرتان احساس کند دوستش دارید و قدرش را می دانید، اینکه او اولین اولویت زندگی شما است. هسته اصلی نیاز احساسی مردها هم این است که مورد احترام همسرشان باشند. وقتی به خانه می آید دوست دارد احساس کند که حداقل یک نفر در دنیا هست که فکر می کند او فردی باکفایت و بالیاقت است. منظورمان این است که وقتی شوهرتان به خانه می آید، تلفن را قطع کنید و به استقبال او بروید.

۲ – با همدیگر مثل دوست هایی خوب رفتار کنید

  ادامه مطلب ...

خصلت های ثابت زن و شوهرهای ناراضی

http://otagh-khab.ir/wp-content/uploads/0889.gif

تقریبا هیچ فردی را روی کره خاکی پیدا نمی کنید که با هدف جدا شدن، ازدواج کند. همه ازدواج می کنند تا وارد مرحله تازه ای از زندگی بشوند و تجربیات جدیدی داشته باشند. خیلی از انسان ها با عشق و علاقه ازدواج می کنند. اما متاسفانه، در قرن جدید شاهد طلاق های بیشماری هستیم که به نظر بی دلیل و بی خود صورت گرفته اند.

زن و شوهر پس از ازدواج با مشکلات و اختلاف های متعددی روبه رو می شوند و وظیفه آنها برطرف کردن یا دست کم کمرنگ کردن این مشکلات است نه فرار از آنها! به طور مثال، یکی از بحث های زن و شوهرها سر تمیز کردن خانه است. خانم خانه عادت دارد هنگام آشپزی همه آشپزخانه را به هم ریخته و ظرف ها را کثیف کند و پس از اتمام کار، آنها را جمع و تمیز کند. اما مرد خانه از این مساله به شدت عصبی می شود و انتظار دارد در لحظه همه چیز مرتب شود و ظرف ها روی هم انبار نشوند. اینجا باید یکی از دو طرف کوتاه بیاید.

این افراد پس از جدایی همیشه نگران این هستند که آیا می توانند به غریزه خود اعتماد کنند؟ این نگرانی را دارند نکند همسر بعدی او نیز همین عادت ها را داشته باشد. مسلما هیچ فردی گوی بلورین برای پیشگویی ندارد اما برخی عادت ها و خصلت ها میان زن و شوهرها رواج بیشتری دارند. برای اینکه بدانید هنگام مواجهه با این خصلت ها چه باید بکنید، مطلب زیر را مطالعه کنید.

۴ سوار آخر الزمان

  ادامه مطلب ...

این اشتباهات نابودکننده زندگی مشترکند!

http://otagh-khab.ir/wp-content/uploads/0896.gif

عشق مثل یک کودک نوپاست و درست مثل هر کودکی نیاز به مراقبت و توجه دارد. اگر مراقب آن نباشید به راحتی نابود می شود و زندگی شما را به خطر می اندازد. ما یاد نگرفته ایم در مورد رفتار با همسرمان آموزش ببینیم بنابراین اشتباه کردن اجتناب ناپذیر است. اشتباهاتی که افراد در مورد زندگی مشترک انجام می دهند، معمولا بین تمام زوج ها مشترک است. اینها رایج ترین اشتباهاتی هستند که افراد در رابطه با همسرشان مرتکب می شوند و با ارتکاب آنها پایه های زندگی مشترک را سست می کنند. این اشتباه ها را بشناسید و از آنها اجتناب کنید.

۱٫ خودتان را فدا می کنید

زنان معمولا به راحتی از چیزهایی که در زندگی می خواهند می گذرند. آنها آمادگی این را دارند که نقش یک آدم وابسته به شوهر را بازی کنند و زندگی شان را وقف سرویس دادن و حمایت از همسرشان کنند. در حالی که زن باید یک شریک کامل و برابر در ازدواج باشد. زن ها عادت کرده اند از همسرشان تبعیت کنند و به جای خواست خودشان به خواست همسرشان تن دهند. همین موضوع به مرور آنها را از زندگی ناراضی خواهد کرد. درون این زن ها بعد از مدتی پر از خشم ناگفته از همسر می شود. آنها فکر می کنند همسرشان زندگی آنها را کنترل می کند درحالی که آنها خودشان آن شرایط را ایجاد کرده اند.از گوشه ای که برای خود درست کرده اید بیرون بیایید.

  ادامه مطلب ...

کدام پیشنهاد ازدواج جدی است؟!

برای هر دختری پیش می آید که در زندگی چند بار درمعرض پیشنهاد ازدواج قرار می گیرد. سال ها قبل این پیشنهادها سنتی بود و در قالب خانواده ها و با نظارت آنها مطرح می شد و خانواده ها با تجربه و درایتی که داشتند آنها را مدیریت می کردند اما حالا در بیشتر مواقع دخترها خودشان در معرض پیشنهاد ازدواج قرار می گیرند و بعد آن را به خانواده منتقل می کنند.

پیشنهاد ازدواج

مشکل اینجاست که دخترهای جوان تجربه کافی ندارند و ممکن است اشتباه کنند. ممکن است کسی که پیشنهاد را مطرح می کند قصد واقعی برای ازدواج نداشته باشد. برای اینکه بفهمید فردی که به شما پیشنهاد ازدواج می دهد چقدر در تصمیم خود مصر است، این سۆالات را از خودتان بپرسید. اگر جواب تان به آنها مثبت بود، می توانید پیشنهاد ازدواجی که به شما شده را جدی بگیرید.

آیا او شما را خوب می شناسد؟

  ادامه مطلب ...

معیارهایی که خوشبختی نمی‌آورند

در جامعه ی امروز معیارهای ازدواج به کلی با سابق فرق کرده است. در قدیم هرکسی قصد ازدواج داشت، اولین معیارش ایمان و نجابت فرد مقابل بود.

خانواده ی دختر در پی دامادی معتقد، اهل کار و کوشش و خانواده دوست بودند و به قول معروف دامادی می خواستند که وقتی شب به منزل بازمی گردد، دست هایش پر باشد از خوراکی برای اهل و عیالش. پدر و مادر پسر هم عروسی نجیب، باایمان و کدبانو می خواستند که محیط خانه را برای همسر و فرزندش سرشار از آرامش و راحتی کند.  ادامه مطلب ...