ازدواج عاقلانه زندگی عاشقانه

اولین راه برای این کار شناخت دو جنس از همه

ازدواج عاقلانه زندگی عاشقانه

اولین راه برای این کار شناخت دو جنس از همه

الفبای زندگی

 

داور خانوادگی

از ((خانواده))به عنوان نهادی مقدس یاد کردیم و از سازندگی های آن گفتیم و((معیارگرایی)) را در انتخاب همسر،به عنوان عامل ثبات و سلامت خانواده دانستیم ولحاظ کردن دیانت ونجابت را در ازدواج،یک ارزش شمردیم.از ویژگی های همسر نمونه هم بحث شد.((منطقی بودن)) هم به عنوان عامل جلوگیری از اختلاف ها و حل اختلاف ها دانسته شد.اینک به روشهای شایستۀ حل اختلاف های خانوادگی می پرازیم:

شعله ی اختلاف

خیلی اوقات،یک جرقه،خانه ای،خرمنی و کارخانه ای را به آتش میکشدو نابود می سازد.((اختلاف))،جرقه ای است که گاهی در کانون یک خانواده می افتد و آن را تا مرز سوختن و خاکستر شدن پیش میرد.

باید از پیدایش این جرقه،که به شعله ی خانمانسوز تبدیل می شود،جلوگیری کرد و ریشه ی آن را در رفتار هر یک از دو شریک زندگی زندگی شناخت و خشکاند.اگر هم این آتش برافروخته شد،پیش از گسترش دامنه ی آن،باید در اولین فرصتآن را فرو نشاند و از در افتادن آن در همه ی ارکان زندگی جلوگیری کرد.

اگر از دست خود زوجین کاری ساخته نیست،ضرورتا باید از بیرون کمک گرفت.مثل((آتش نشانی)) که هنگام اشتعال یک خانه و ناتوانی افراد خانه برای فرو نشاندن آتش،به امداد((خانواده))می آید و نجات می دهد و شعله ها را خاموش میکند.

طرفین اختلاف،اغلب هر کدام می کوشند تا حق را به جانب خود بدانند و مشکل و علت اختلاف را به گردن دیگری بیاندازند.از این رو تفاهم و صلح و سازش به دست نمی آیدو نفسانیات و خود خواهیهای انسان مانع از اعتراف به حق به سود طرف مقابل می شود.  ادامه مطلب ...

همسر دوست داشتنی


همسر دوست داشتنی


شوهر محبوب من
حضرت علی(ع):
از غیرت ورزی بی جهت دوری کنید زیرا این کار فرد خوب و صالح را به سوی زشتی و فساد میکشاند و فرد پاکدامن را به سوی شک و گناه متمایل می سازد.
بحارالانوار،ج103،ص252


وقتی می خواهم با تو حرف بزنم دلم می خواهد دست از کاریکه مشغولش هستی بکشی و در چشمهایم نگاه کنی تا من بفهممکه واقعا داری به حرفم گوش میکنی،وقتی پشتت به من است و با من حرف میزنی یا از پشت روزنامه با من حرف میزنی،احساس تنهایی میکنم.حداقل دوبار در روز واقعا به من نگاه کن، درست در چشم من نگاه کن.

همیشه وقتی میخواهی دیر به خانه بروی، قبلا تلفن کن. به اینترتیبنه او نگرانت میشود و نه از دستتوناراحت. ضمناگاهی اوقات در طول روز به همسرت تلفن بزن، حالش را بپرس و بگو که دلت برایش تنگ شده است،اینکار به پایداری زندگی شما کمک بسیار خواهد کرد.


  

ادامه مطلب ...