ازدواج عاقلانه زندگی عاشقانه

اولین راه برای این کار شناخت دو جنس از همه

ازدواج عاقلانه زندگی عاشقانه

اولین راه برای این کار شناخت دو جنس از همه

نکتـه هایی برای خریـد موفـق طـلا و جواهـرات ...

نکتـه هایی برای خریـد موفـق طـلا و جواهـرات ...

راهنمای خواندنی و جدید برای خرید جواهرات



اصولا ۳ دسته آدم ها (به خصوص خانم ها) درهای گالری های جواهر فروشی را باز می کنند و وارد دنیای زرین و لوکس زیورآلات می شوند. دسته اول آن هایی هستند که علاقه زیادی به تزئینات ظاهری شان دارند و این اقلام جزو لاینفک زندگی روزمره، مهمانی ها و جشن های شان به حساب می آید. دسته دوم را آن هایی تشکیل می دهند که خرید جواهرات ارزشمند را بهترین و مطمئن ترین پس انداز می دانند و سومین دسته هم تلفیقی از ۲گروه را تشکیل می دهند. بی شک شما هم جزو یکی از این ۳ گروه هستید که خواندن این ایمیل را به دلیل علاقه مندی به طلا و جواهرات و آشنایی بیشتر با این صنعت انتخاب کرده اید. اگر دوست دارید همیشه در یک جمع بدرخشید، یک سرمایه گذاری مطمئن را تجربه کنید و از همه مهم تر سرمایه تان هر روز بیشتر شود نکات مندرج در این ایمیل بهترین راهنما برای یک انتخاب مناسب خواهد بود.

● طلایی که طلایی نیست

درست است که نخستین تصویری که از طلا به ذهن مان می رسد زرد یا سفید است اما در واقع طلا با یک سری فرایندهای شیمیایی و ترکیب با سایر فلزها و عملیات آبکاری درهر رنگی (قرمز، مشکی، زرد، صورتی، سبز و... ) می تواند باشد. برای مثال طلای قرمز از ترکیب آلیاژ مس، طلای سفید از ترکیب پلادیوم یا نقره به دست می آید و از ایندیم برای آبی کردن طلا استفاده می شود. در واقع تنوع رنگی زیاد طلا غیر از طرح و مدل یکی از راهکارهای رونق بخشیدن به این صنعت شده است. بعضی از فروشندگان طلای سفید را هنگام فروش گران تر می فروشند اما ارزان تر از طلای زرد می خرند. هرچند طلای زرد موقع آب کردن مرغوب تر است اما این اختلاف بسیار ناچیز است و باید بدانید که چنین قانونی وجود ندارد.

● پرطرفدارترین ها

صابون مد به تن صنعت طلا و جواهر هم خورده و همواره شاهد طراحی های جدید از طراحان این صنعت هستیم. بر خلاف سال های گذشته که طلای سفید خیلی مورد توجه بود، امسال طراحان صنعت طلا و جواهر به دلیل رونق بخشیدن به این صنعت و ایجاد تنوع بیشتر از رنگ زرد و رز گلد در طراحی های خود استفاده کرده اند و برای خانم هایی که پیرو مد روز هستند خرید این رنگ ها بیشتر از طلای سفید توصیه می شود. استفاده از طلا روی چرم و استفاده از سنگ های مصنوعی هم یکی از راه هایی است که علاوه بر ایجاد سبک، به علاقه مندان طلا این امکان را می دهد با بودجه ای که در اختیار دارند یک طلای به روز و مناسب برای خودشان یا برای هدیه دادن تهیه کنند.

● عیار طلا

عیار واحد اندازه گیری خلوص آلیاژهای طلا و دیگر فلزات گران بهاست. عیار طلا معمولا از واحد کامل ۲۴ بیان می شود برای مثال طلای ۲۴ عیار طلای خالص با حداقل ۹/۹۹ درصد طلا و طلای ۱۸ عیار از ۷۵ درصد طلا و ۲۵ درصد فلز دیگر تشکیل شده است. طلای خالص به دلیل نرمی زیاد برای ساخت بیشتر وسایل مناسب نیست و به همین دلیل بیشتر طلایی که در جواهرات به کار می رود طلای خالص نیست. در ایران از عیار ۱۸ استفاده می شود اما در کشورهای عربی عیار طلا بین ۲۰تا ۲۴ متغیر است و در کشورهای اروپایی یا ایالات متحده معمولا از عیار ۱۴ استفاده می شود.

● طلاهای خارجی

برندهایی مثل بولگاری یا تیفانی جزو برترین برندهای طلا و جواهر در دنیا هستند اما قیمت بالا و تولید محدود بازارشان محدود به قشر خاصی از جامعه است. در ایران به دلیل حمایت از تولید کنندگان داخلی هیچ کدام از این برندها به طور رسمی نمایندگی ندارند. در حال حاضر صنعت طلا و جواهر در کشورهایی مثل ترکیه، ایتالیا و تایلند به دلیل حمایت دولت این کشورها از این صنعت و طراحانش تنوع زیادی پیدا کرده است. هرچند ایتالیا یکی از مطرح ترین کشورهای در حال ساخت طلا و جواهر است ولی در حال حاضر از نظر تنوع طراحی، تیراژ تولید، کیفیت کار و در مجموع همه این موارد کشور هنگ کنگ حرف اول را در دنیا می زند.

● بهترین راه برای خرید جواهرات

به طور کلی ۴نوع سنگ قیمتی (الماس، زمرد، یاقوت کبود و یاقوت قرمز) داریم و تعداد زیادی سنگ های نیمه قیمتی مانند آمیتیس، سیترین، توپاژ و... که پیاده شدن این سنگ ها روی طلا آن را به جواهر تبدیل می کند. این که هنگام خرید جواهر چه سنگی را در اولویت قرار دهید یا تشخیص مرغوب بودن سنگ، دغدغه بسیاری از خریداران جواهر است؛ به طور کلی سنگ جواهر به ۳ دلیل ارزش پیدا می کند. زیبایی و درخشندگی، کمیابی و با دوام بودن؛ سنگ برلیان که گونه ای از الماس است از نظر درخشش و دوام بالاتر از دیگر سنگ هاست و از آنجایی که مدیریت خوبی از ابتدای اکتشاف روی آن انجام شده بازار عرضه و تقاضای خوبی هم دارد اما سنگ های زمرد و یاقوت کبود کمیاب تر هستند و کیفیت بالای آن ها ارزش زیادی دارد و باعث گران بها شدن روزافزون آن ها می شود اما تشخیص مرغوب بودن تمامی سنگ ها از عهده افراد عادی خارج است. برای مثال ممکن است شما انگشتر برلیانی بخرید که فروشنده مبلغ زیادی بابت سنگ کار شده روی آن بگیرد اما هنگام فروش متوجه شوید که برلیان به کار رفته در انگشتر به دلیل تراش بد و داشتن ناخالصی و... نامرغوب بوده و ارزش پول پرداختی شما را نداشته است. برای جلوگیری از این مشکل تنها راهی که می ماند این است که از جواهر فروشی هایی خرید کنید که معتبر باشند و جنس خریداری شده را تضمین کنند. جواهر فروشی های معتبر هنگام فروش تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد از پول پرداختی شما را کسر می کنند درصورتی که اگر فاکتور معتبری نداشته باشید هنگام فروش جواهر ممکن است ضرر زیادی متحمل شوید.

● مزد ساخت

مبنای مزد ساخت طلا و جواهر براساس طرح آن تعیین می شود. طلاهایی که با ماشین و در تیراژ بالا ساخته می شوند مزد ساخت پایین تر و آن هایی که کار دست و محدود تر است، مزد ساخت بالاتری دارند اما به این معنی نیست که تمام طلاهای ساخت ماشین کم اجرت هستند بلکه پیچیدگی طرح و نوع سوار شدن سنگ ها روی بالا بردن هزینه اجرت تاثیر می گذارد. معمولا افرادی که به طلا تنها به عنوان خرید سرمایه نگاه نمی کنند و جنبه تک بودن و زیبایی آن برای شان حائز اهمیت است، برای داشتن یک طرح منحصر به فرد، حاضرند برای ساخت آن هر هزینه ای را بپردازند!



● بورس خرید طلا و جواهر

در مرکز خرید طلای میلاد نور با توجه به واقع بودن بورس طلا در طبقه سوم، جریان خرید مشتریان دور از دید افراد مشکوک است و همچنین تجهیز پاساژ به دوربین های مداربسته و نگهبان های آموزش دیده، فضای آرام و امنی را برای اطمینان خاطر مشتریان ایجاد کرده است.

-
اقدسیه

در منطقه اقدسیه ۳ پاساژ صدف، مجتمع تجاری اقدسیه و صاحبقرانیه شناخته شده هستند که در این بین، پاساژ صدف با قدمت ۲۰ ساله ای که دارد، برای هر علاقه مند به طلا آشناست. این ۳ پاساژ با حضور بیش از ۴۰گالری برجسته پذیرای تمام مشتریان و بازدیدکنندگان هستند. محصولات گالری های این منطقه هم از جدید ترین و لوکس ترین محصولات موجود در تهران است که طبق آخرین ژورنال های روز دنیا ساخته و در اختیار علاقه مندان قرار داده می شود.

-
پاساژ قائم

مرکز خرید قائم یکی از بزرگ ترین و معروف ترین مراکز طلا و جواهر در تهران است که با بیش از ۱۰۰گالری طلا و جواهر در مرکزیت تجریش به عنوان یکی از قطب های طلا و جواهر شناخته شده است که دلیل این شناخت مردم ۱۵سال سابقه تاسیس و فعالیت آن است.

از مزیت های مرکز خرید قائم، نزدیکی مکان اتحادیه طلا و جواهر شمیران به پاساژ است و اتحادیه، مستقیم از نظر کیفیت محصولات و قیمت گذاری، تمام واحدها را تحت پوشش قرار می دهند و مشتریان برای اطمینان بیشتر یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد طلا یا کسبه پاساژ می توانند به دفتر اتحادیه شمیران، جنب پاساژ قائم مراجعه کنند. محصولات گالری های پاساژ قائم بسیار متنوع بوده و مطابق با سبک کارهای روز ایتالیا و ترکیه بوده و باب طبع تمامی علاقه مندان به طلاست.

-
میرداماد

بازار طلای میرداماد فقط به یک پاساژ ختم نمی شود؛ حوالی میدان مادر و خیابان شاه نظری بیش از ۵۰ واحد صنفی طلا مشغول به فعالیت هستند که تعدادی از آن ها در پاساژهای بزرگی مانند پاساژ گنجینه محسنی، پاساژ مادر، میرداماد، مریم و چند پاساژ دیگر و تعدادی هم خارج از پاساژ پذیرای علاقه مندان به طلا هستند.

-
گاندی

خیابان گاندی زمانی مرکز فروش جدید ترین و لوکس ترین جواهرات در تهران بود و همیشه مملو از جمع علاقه مندان به خرید طلا بود اما امروزه به دلیل شکل گیری بورس پارچه در آن احداث شده، هر روز از تعداد مشتریان و بازدید کنندگان مرکز گاندی کم می شود. به همین دلیل گاندی دیگر یک بورس تخصصی برای علاقه مندان به طلا و جواهر نیست و قانون پارک ممنوع خیابان گاندی و ازدیاد ترافیک هم مزید بر علت شده تا خیلی از گالری ها هم از خیابان گاندی نقل مکان کنند.

-
کریمخان

منطقه کریمخان هم به غیر از پاساژ نگین خیلی از فعالان و گالری دارهای طلا را در خارج از پاساژها دارد اما مجتمع نگین هم با قدمت ۲۵ ساله در قلب کریمخان با بیش از ۱۰۰ گالری حرف اول را می زند.

منطقه کریمخان نزدیک به ۳۰۰ فعال صنف طلا را در قسمت های فروش طلاوجواهر و سکه، ساخت طلا و مخراج کاری در خود جای داده است و از نظر قدمت و وسعت در صنف طلا یکی از قطب های ایران است. از مزیت های کریمخان می توان به متنوع بودن محصولات با سطح کیفی بالا اشاره کرد اما ایراداتی که به این منطقه وارد است تنها به بحث ترافیک و مشکل پارکینگ مختص نمی شود بلکه طرح ترافیک شهر تهران نیز دسترسی به این منطقه را برای علاقه مندان به خرید طلا سخت تر کرده است ولی این مشکلات هنوز مردم ساکن تهران را مجاب نکرده که بازار طلای کریمخان را فراموش کنند.

-
منطقه بازار

منطقه بازار در تهران از قدیم، مرکز صنف طلاوجواهر بوده است و از نظر وسعت هم شکی نیست که بزرگ ترین بازار طلای ایران است. از مزیت های این منطقه می توان به حضور بیشتر طلاسازها و طلا فروشی های با سابقه و صاحب سبک در این صنف اشاره کرد. به جز افراد مرتبط و همکاران صنف طلا مثل بنکداران و توزیع کنندگان و ریخته گران طلا، واحد هایی که در قسمت ساخت و فروش طلاوجواهر هستند هم کم نیست. از دیگر مزیت های این منطقه، فروش و ساخت طلاوجواهر با اجرت کمتر نسبت به جاهای دیگر در تهران است اما منطقه بازار هم مشکلاتی مختص خود دارد.

جواهر فروشی های معتبر هنگام فروش تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد از پول پرداختی شما را کسر می کنند در صورتی که اگر فاکتور معتبری نداشته باشید هنگام فروش جواهر ممکن است ضرر زیادی متحمل شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد