ازدواج عاقلانه زندگی عاشقانه

اولین راه برای این کار شناخت دو جنس از همه

ازدواج عاقلانه زندگی عاشقانه

اولین راه برای این کار شناخت دو جنس از همه

بیماری های جنسی(انحرافات جنسی)

بیماری های جنسی(انحرافات جنسی)

خویشتن نمائی exhibitionismاکسی هیبیتیونیسم

نوعی انحراف جنسی است که در آن بیمار اقدام به نشان دادن آلت تناسلی به جنس مخالف بطور ناگهانی میکند,کوشش برای ایجاد تماس بدنی به عمل نمی آید. هدف این است که با نشان دادن آلت در طرف مقابل ایجاد شرمندگی و سراسیمگی کند,در این حالت فرد بیمار به هیجان و تحریک جنسی دست پیدا می کند و به نوعی ارضاء می شود. این بیماری در زنان به صورت دیگر بروز میکند:زنان مستقیما آلت خود را نشان نمی دهند بلکه اقدام به نشان دادن قسمتهای تحریک آمیز بدن خود می نمایند،البته شیوع این بیماری در مردان بیشتر از زنان دیده می شود,عریان سازی یا پوشش نیمه عریان که بعضی از زنان به طور افراطی انجام می دهند از نشانه های خفیف این بیماریست.

کودک دوستی Pedophilia پدوفیلیا

این بیماری شاید افراطی ترین جلوه بیماری سادیسم باشد.در این نوع از انحراف جنسی،فرد بالغ به عنف کودکان تجاوز کرده سپس اقدام به قتل او میکند,این نوع از انحراف بیشرمانه ترین و فجیع ترین عارضه ایست که در جامعه بشری دیده شده و در آنبی پناه ترین و ضعیف ترین فرد جامعه قربانی می شود,رفتار چنین بیماری معطوف به جنس مخالف نیست بلکه در مورد نوع هم جنس نیز صدق میکند،اصولا نوع همجنس گرائی در آن بیشتر می باشد،اینان در آغازکار از انواع و اقسام حیله ها و شیوه ها برای فریب اطفال استفاده میکنند،این بیماران از نظر قضائی مجرم محسوب شده قابل تعقیب و مجازات میباشند.و جزء جرائم جنائی به حساب میاد.

چشم چرانیVayevrismوایوریسم

نوعی انحراف جنسی است که مبتلایان آن با استفاده از موقعیت ها و ابزار و وسایل یا با تهیه آن موقعیت و ابزار و وسایل اقدام به تماشای افراد جنس مخالف و مناظر مربوط به آمیزش جنسی دیگران میکنند.در اینجا تماس با افراد وجود ندارد بلکه تماشا و دیدن است که برای بیمار ایجاد هیجان و ارضاء جنسی می کند یا اینکه فرد با تمسک به آنها اقدام به استمناء میکند این بیماری در مراحل خفیف ناشی از محرومیت های جنسی به دلایل اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی است و در مراحل پیشرفته توجیه پذیر نیست.

مبدل پوشیTransvetitismترانسوتیتیسم

این بیماری نیز نوعی انحراف جنسی محسوب می شود و در هر دو نوع جنس بشر دیده می شود.فرد مبتلا با پوشیدن لباس جنس مخالف یا تقلید نوع آرایش و رفتار و کردار ارضاء جنسی می گردد.

در مورد علت مبدل پوشی بین روانشناسان و متخصصین اشتراک نظر وجود ندارد.گروهی آن را ناشی از مخالف دوستی پدر و مادر یا محبت بیش از اندازه نسبت به یکی از فرزندان که با دیگری جنس مخالف دارد،می دانند،عده دیگر رشک و حسد دوران کودکی نسبت به خواهر و یا برادر علت ظهور این بیماری می دانند و فروید علت را ترس از اختگی در کودکی دانسته،این بیماری نیز می بایست روان درمانی گردد.

فتی شیسم یا شی دوستیFetishism

فرد مبتلا به این بیماری از اشیاء زنانه یا اعضاء غیر تناسلی زنانه جهت ارضاء یا تحریک یا انزال استفاده میکند.این اشیاء یا اعضاء برای فرد نشانه های آلت تناسلی مونث به حساب ی آید.به عقیده فروید این بیماری از علائم ترس از عقیمی در کودکی سرچشمه میگیرد.

البته صحت نظریات فروید مورد تردید می باشد و می توان گفت تداعی ساده این اشیاء و اعضاء در موارد طغیان میل جنسی به طور طبیعی ایجاد انزال میکند،نکته مرود توجه این است که این تمایلات به طور طبیعی در افراد موجود می باشد و در بیشتر مواقع در زمان محرومیت جنسی مورد نظر است چه در بیشتر موارد با انجام عمل جنسی این تمایلات خود به خود از بین میرود,در بعضی موارد دیده شده که این میل باقی مانده و جنبه مرض پیدا کرده است بطوری که فرد مبتلا در مواقع طبیعی نیز بدون تمسک به آنها ارضاء نمیشود و در بیشتر مواقع فرد مبتلا با وجود در دسترس داشتن مونث حقیقی با تمسک به این اشیاء و تجسم اعضاء اقدام به استمناء میکند.

اشتغال خاطر فتیشیسم بیشتر به به اشیاء زنانه از قبیل لباسهای زیر و لباسهای رو یا مو وناخن یا اعضاء بدن زن از قبیل ساق پا،باسن،سینه،...می باشد. درمان می بایست از طرق روانکاوی و ایجاد انگیزه طبیعی انجم گیرد.

دگر جنسیgenderidentity disorder

نوعی انحراف جنسی است که در تشخیص هویت جنسی فرد مبتلا بروز میکند و بیمار خود را جنسی بجز جنس خود میداند،اگر زن است خود را مرد میداند و اگر مرد است خود را زن میداند،در نتیجه رفتار وکردار و پوشش و مجامعت و آمیزش نقش مورد تصور  را باز میکند علت این بیماری را در دوران کودکی جستجو میکنند،عده ای معتقدند تربیت غلط در ودکی و انگاشتن طفل در نقش مخالف جنس وی منجر به این بیماری  می شود و در حالت افراطی تنها راه معالجه جراحی و تغییر جنسیت به نظر می رسد،روان شناسی کمتر در معالجه این بیماری قادر به کمک می باشد و کسانی که با عمل جراحی تغییر جنسیت داده اند از مصادیق بارز این بیماری محسوب می شوند.

حیوان دوستیZoophilie زوفیلیا

این بیماری نیز از جمله انحرافات جنسی است،شخص زوفیلیا از ملامسه و نزدیکی با حیوانات لذت بیشتر می برد و از حیوانات اهلی و در دسترس برای رسیدن به اوج لذت جنسی استفاده میکند،این بیماری بیشتر در اشخاصی دیده می شود که با حیوانات سرو کار دارند،یا در کودکی با حیوانات اهلی از قبیل سگو الاغ و گوسفند تماس داشته و در سنین بزرگی بصورت بیماری بروز کرده است.این بیماری بیشتر در میان زنان دیده می شود.بخصوص در رابطه با سگ مسخص گردیده است،زنانی بودند که معتاد بودند به اینکه سگ آلت آنها را بلسد یا اینکه با وی رابطه جنسی داشته باشد.این بیماری بیشتر در غرب شیوع دارد.

دگر آزاری جنسی Sadism سادیسم

هر نوع دگر آزاری و مردم آزاری را سادیسم می گویند و بیشتریت کاربرد آن در انحرافات جنسی است و به حالتی گفته می شود که شخص منحرف موقع عمل جنسی و آمیزش طرف مقابل را مورد آزار و اذیت بدنی قرار می دهد و این عمل و را به ارگاسم میرساند.تمایلات سادیستی بطور خفیف بسیار شایع است ولی سادیسم افراطی و شدید یک بیماری خطرناک محسوب می شود.یکی از انواع سادیسم زنای به عنف می باشد:در این نوع از آزار دیدن زن مورد تجاوز که ناشی از درد و رنج است حالت انزال زنانه را مجسم میکند و این موضوع برای وی ایجاد ارضا میکند(فیلم های پورنو)

تیپ های سادیستی مشهور در تاریخ بسیار وجود دارد،اصولا مردانی که زنان خود را کتک میزنند نمونه ای از تیپ های سادیستیک هستند.نرون زن کش و ملکه مارکیز از نمونه های مشهورند.

سفاکان و خونخواران تاریخ همه از شخصیت های سادیستی محسوب می شوند.

خود آزاری جنسی Mascochismمازوخیسم

این بیماری از نام نویسنده اتریشی فون ساخر مازوخ اخذ شده ،این نویسنده در کتابهایش از زنانی سخن میگوید که هنگام عمل جنسی طالب خشونت و آزار هستندو کلا مازوخیسم با آزار و رنج دادن خود در حین عملیات جنسی ارضاء می شوند.این بیماری در سوای مسائل جنسی نیز دیده می شود،فرد در شرایط دشوار اقدام به خودزنی یا خود مجرم بینی می کند،درکودکان دیده شده که تنبیه بدنی برای او لذت جنسی داشته یا اولین انزال در حین تنبیه بدنی روی داده است،در بررسی علل این بیمار وحدت نظر موجود نیست،بعضی آن را ناشی از اضطراب اختگی دانسته،عده ای هم به کیفیت اولین انزال طفل نسبت می دهند.با شیوه های روان درمانی امکان معالجه وجود دارد.

همجنس بازی Homosexuality همو سکشوالیتی

علیرغم برسمیت شناسائی شدن بعضی از جوامع غربی به همجنس بازی به نظر بسیاری از روانشناسان و صاحب نظران نوعی انحراف جنسی و بیماری جنسی است که سابقه ای طولانی دارد از خصائص بارز آن میل به هم خوابگی و آمیزش جنسی با جنس موافقیا هم جنس می باشد.

همجنس بازی در مورد زنان مصداق علمی و عملی ندارد چرا که دو زن هم جنس باز از نظر عملی قادر به هم آغوشی و هم بستری کامل جنسی نمی باشند،بلکه عمل عمل آنها نوعی تحریک و ملامسه تا حد انزال و ارضاء جنسی نمی باشند،بلکه عمل آنها نوعی تحریک اعضاء تناسلی و یا اعضاء غیر تناسلی تحریک پذیر یکدیگر را ارضاء میکنند و در حالت افراط میل به جنس مخالف در این نوع زنان بکلی از دست می رود و با جنس مخالف نمی تواند به ارگاسم برسد.

ولی ر مورد مردان وضع فرق میکند و در بسیاری مذاهب وادیان و جوامع جرم و خلاف محسوب شده و مرتکبین به مجازات می رسند و هیچ گونه دلیل علمی و عملی برای ادامه آن وجود ندارد و قطعا شروع آن در مواقع شدید محرومیت ها بوده و جنبه انحراف داشته است.

توجه:اولین بار عمل هم جنس بازی یا همان لواط را شیطان در میان قوم لوط رواج داد:به این صورت که خود را به شکل یک مرد در آورد و آنها رو تشویق به لواط کرد و سپس خود را به شکل زن در آورد و به زنان همون قوم گفت :آیا مردان شما به شما توجه نمی کنند؟ پس شما هم همون کار رو بکنید.

منبع:کتاب دانستنی های جنسی

شهناز چوپانکاره

بازنشر و اضافات وبلاگ ازدواج موفق

Ezdevaj-movafagh.blogsky.com

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد