ازدواج عاقلانه زندگی عاشقانه

اولین راه برای این کار شناخت دو جنس از همه

ازدواج عاقلانه زندگی عاشقانه

اولین راه برای این کار شناخت دو جنس از همه

علل نیاز به دوستی(بسیار جامع)

این مطلب توسط همسر بنده تهیه شده و توسط حوزه هم بررسی شده ولی همسرم هنوز میگه که باید بیشتر مطمئن بشه ولی انتشار این مطلب با ذکر منبع مانعی ندارد:


تنظیم کننده :

سیده فاطمه نصرالهی


علل نیاز به دوستی

از آنجایی انسان به طبع اجتماعی است1همواره  نیاز به یک همراه و یاور دارد و به همین دلیل است که انسان از تنهایی گریزان است؛ بی وجود دوست انسان چگونه می تواند از گردنه ها و راه های دشوار زندگی عبور کند؟                                                                       آیا انسان می تواند به تنهایی احتیاجاتش را بر اورده سازد؟                                                     آیا می تواند جدا از جامعه زندگی کند؟                                                              هرگز شنیده اید که رهبر یک گروه بدون آنکه بر شانه های دوستانشان گام نهند پله های موفقیت وعظمت را بپیماید؟                                                                                از آنجایی که عقل انسان کامل نیست و گاهی احساسات وهیجانات بر او چیره شده و او را از اعتدال خارج کرده واو را از رسیدن به کمالات باز می دارد پس روشن است که انسان  به تنهایی قادر به اداره زندگی نیست و کسب موفقیت نیست پس به دور از جامعه دوستی و رشد امکان پذیر نیست،بر همین اساس است که اسلام همه احکام خود را در قالب ریخته و روح اجتماع را تا آخرین حد ممکن در انسان دمیده است و روشن است که هر چه صفوف جوامع بشری پیوسته تر باشد به همان اندازه در صحنه های زندگی موفق تر است و به همین دلیل است که اسلام  افراد را دعوت می کند تا در کار یارو یاور هم باشند تا به اهدافشان برسند پس آدم به دوستی مهربان و امین نیاز دارد تا او را در رسیدن به هدفش رهنمون کند،از همین جهت است که مولای متقیان علی علیه السلام می فرمایند :«نخست  دوست سپس راه».2                                                            حال جای این سؤال ها باقی می ماند که دوستی چیست ؟            

ادامه مطلب ...

سرطان رحم( بسیار جامع )

این مطلب توسط همسر بنده تهیه شده و انتشار آن با حفظ نامش اشکالی ندارد و توصیه میشود:


بسم الله رحمان رحیم

 

موضوع :

 سرطان رحم

 

تنظیم کننده :

سیده فاطمه نصرالهی

 

 

زیر نظر :

نهاد هلال احمر تربت جام

 

 

تابستان91

 

 

به نام خدا

مقدمه

در ایران طبق آمار 1385  شایعترین سرطان سیستم تناسلی خانمها سرطان تخمدانهاست.

رحم

رحم بخشی از دستگاه تناسلی خانم‌‌‌‌‌‌‌‌هاست که اندامی توخالی و گلابی شکل است و جنین در آن رشد می‌‌‌‌‌‌‌‌کند. رحم در حفره لگن بین مثانه و رکتوم قرار دارد.بخش باریک و پایینی رحم دهانه رحم (سرویکسی) نام دارد و بخش میانی و پهن رحم تنه (Corpus) است. برآمدگی بالای رحم هم فوندوس Fundus نام دارد. لوله‌‌‌‌‌‌‌‌های فالو‌‌‌‌‌‌‌‌پ Fallopian Tubes در ادامۀ هر دو سمت بالای رحم به سمت تخمدان‌‌‌‌‌‌‌‌ها منتهی میشوند.

دیوارة رحم بافتی دولایه دارد. لایة درونی یا پوشاننده را آندومتر می‌‌‌‌‌‌‌‌گویند. لایة بیرونی بافت ماهیچه است که میومتر (بافت عضلانی رحم) نام دارد.

در خانم‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که در سن بچهدار شدن هستند، پوشش داخلی رحم رشد میکند و هر ماه به ضخامت آن اضافه می‌‌‌‌‌‌‌‌شود تا برای بارداری آماده شود. اگر خانمی باردار نشود، لایه پوشاننده درونی ضخیم و پرخون ریزش میکند و از طریق واژن بیرون می‌‌‌‌‌‌‌‌‌ریزد و از بدن خارج می‌‌‌‌‌‌‌‌شود. به این خونریزی (ماهیانه) قاعدگی میگویند.

فهم سرطان

سرطان دستهای از بیماری‌‌‌‌‌‌‌‌های مرتبط است. همة سرطانها در سلولها - یعنی واحدهای پایة زندگی در بدن - شروع می‌‌‌‌‌‌‌‌شوند. سلولها بافتها را و بافتها هم اندامهای بدن را می‌‌‌‌‌‌‌‌سازند.

معمولاً، سلولها رشد میکنند و تقسیم می‌‌‌‌‌‌‌‌شوند تا سلولهای جدیدی را که بدن به آنها نیاز دارد تشکیل دهند. وقتی سلولها پیر می‌‌‌‌‌‌‌‌شوند و می‌‌‌‌‌‌‌‌میرند، سلولهای جدید جای آنها را می‌‌‌‌‌‌‌‌گیرند.

گاهی این روند منظم بههم می‌‌‌‌‌‌‌‌ریزد. سلولهای جدید وقتی بدن به آنها نیاز ندارد تشکیل میشوند و سلولهای پیر زمانی که باید بمیرند نمی‌‌‌‌‌‌‌‌میرند. این سلولهای اضافه بافتی ناهمگون را که غده یا تومور نام دارد تشکیل میدهند.

تومورها خوشخیم یا بدخیماند.

ادامه مطلب ...

نزدیکی کردن و روش ارضا کردن خانمها در دوران عقد

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

بالاخره من هم ازدواج کردم

سلام به همگی من دیروز 10 بهمن ازدواج کردم

ادامه مطلب ...

وقتی شوهر از اندام زنش تعریف کند!! (طنز)

مرد: عزیزم از وقتی میری ورزش هیکلت خیلی قشنگ شده!

زن: از اولشم هیکلم قشنـــــــــــــــگ بووووووود!

مرد: اون که ۱۰۰%… هیکلت همیشه قشنگ بود. اصلاً من هیکلت رو روز اول دیدم خیلی خوشم اومد!

زن: یعنی به خاطر هیکلم، فقط با من ازدواج کردی ؟ خیلی هیــــــــــــزی!

مرد: نه عزیزم، عاشق اخلاقت شدم که باهات دوست شد. هیکلت واسم مهم نبود!

زن: یعنی چی؟! پس این همه ورزش میرم، برای کی میرم برا عمم؟! هیکلم برات مهم نیست؟!!

مرد: عزیزم، موقع دوست شدن مهم نبود، الان که هست!

زن: یعنی الان میرم ورزش، برات بی اهمیت میشم؟!

مرد: فدات شم، قربونت بشم، همه چیزت، تمام وجودت، همه خصوصیاتت، برام مهمه!

زن : یعنی باید همه خصوصیات خوب رو داشته باشم که دوستم داشته باشی؟ خیلی نامردی… چیه پای کسی درمیونه؟؟!!

مرد: بابا، جان مادرت بیخیال شو، چه غلطی کردیم تعریفتو کردیماااا؟؟!!

زن: دیدی… دیدی… پس از اول درست حدس زدم که یه ریگی تو کفشته که داری ازم تعریف می کنی؟! برو از جلو چشام دور شو… یه چند ساعت نمی خوام قیافتو ببینم…

 

منبع : سیمرغ

بازنشر : ایران گراند


نکته:با اینکه یک طنز بود ولی حقیقت داره البته گاهی اوقات

در صورتی که بدبینی بعد ازدواج فقط باعث تلخ شدن زندگی میشه و در زندگی مشترک هر چی مثبت اندیش تر باشید واقعا در زندگیتون اتفاق میافته ولی هر چی بدبین تر باشید ممکنه تو زندگیتون اتفاق بیافته